Thursday, December 27, 2012

matang?

salam...
hari ni, saya berpeluang melayari facebook menggunakan notebook berbanding smartphone sebagaimana kebiasaan nye. ape yang menarik apabila kita layan fB guna web nie gambar leh tgok lebih besar n jelas.

well itu bukan point cite nie.. cite arini more about my friends wedding. bese la cecuti sekolah nie mmg waktu yang pling diminati sume bakal pengantin and mertua kerana katenye senang bebudak sekolah tak payah ponteng. (tak penah nye leh merasa ponteng "-_-)

nyebut pasal sekolah (berkait-kait lak ye dak? haha) ade la due ex-classmate mase teknik lu yang selamat mendirikan masjid baru2 nie. tahniah diucapkan pada mereka berdua :'-D(teary eyes, accept it)

the point is, bile da sebut bebudak sekolah, ape yang terbayang dalam minda nie dah tentulah perangai gile2 mereka yang pop out. tak pernah aku menyangka bahawa mereka akan matang, sebagaimana aku, bile berjumpa, bercerita, masih merasakan diri ini adalah diri kita yang sama hampir tujuh tahun dulu.

aku masih merasakan aku salah seorang dari mereka yang berjalan bergerombolan ke dewan makan, masih lagi die yang berebut memotong barisan di dewan makan, masih lagi si dia yang sering mengintai si hensem dari celah jendela, ehem ehem...haha...

pernah tak kita terpikir? pengalaman-pengalaman sebegini la sebenarnya yang mematangkan kita, yang mengajar kita bertoleransi, mengajar kita merebut peluang, dan bermacam perkara lagi.

apa yang pasti, aku tidak pasti, adakah aku boleh memikul tanggungjawab yang lebih besar? mampukah aku melangkah ke alam rumahtangga yang semestinya memerlukan kita bertanggungjawab sepenuhnya terhadap segala keputusan, yang mana akan melibatkan bkan sahaja kita dan pasangan, tetapi juga keluarga kita dan keluarga si dia.

just hope time will help us going through future, whatever the obstacles, ingatlah, tidaklah Allah menguji hambanya kecuali apa yang termampu ditampung olehnya. OUT!

No comments:

Post a Comment